معلمانه

نکات کاربردی برای جذب دانش آموزان به خود

برای شما بارها اتفاق افتاده که بسیاری از دانش آموزان علاقه ی زیادی به شما داشته باشند و شاید هم برعکس؛ علاقه به معلم، علاقه به یادگیری را ایجاد می کند؛ خیلی زیباست دانش آموزان معلم را بفهمند و از ته دل به معلم عشق بورزند و محیطی زیبا بوجود آورند. در اینجا چند نکته برای جذاب شدن شما در نزد دانش آموزانتان بیان می کنم.

تصویر سازی کنید

همیشه در ذهن و افکار خود کلاس خود را تجسم کنید که دانش آموزان شما به شما لبخند می زنند؛

همانند سازی کنید

شخصیت خودتان را کلاسی کنید؛ خود را کودکی باهوش در کلاس تصور کنید که باید تمام اخلاق ها ورفتارها را بلد باشد و کلاسی را در جهت اهدافی رهبری کند.

آزاد فکر کنید؛ خودتان باشید.

هنگامی که این قابلیت را در خود نهادینه کنید که شما فردی متفاوت از تمام افراد کره ی زمین هستید و باید افکار و اندیشه هایی داشته باشید که فقط به دانش آموز و یادگیری و لذت بخش بودن کلاس منتهی شود؛ متوجه ی قابلیت های خود می شوید. به فکر بقیه چه فکر می کنند نباشید بفکر چکار کنم باشید!

به دانش آموزان وقت دهید.

بگذارید دانش آموزانتان با شما صحبت کنند؛ بخندین و ناراحت باشید؛ بگذارید خودشان خودشان را شکل دهند اما در چهارچوب پرورش مطلوب غیر مستقیم شما…

تمییز و با برنامه باشید

تمییزی ظاهر بوی عطر و نظیف بودن شما باعث جذابیت شماست، معلمی که در جاده های خاکی روستا قدم میزنی و به فکر تمییزی شلوارت هستی تو یک گام از تمام انسان ها جلوتری! داشتن برنامه انقلابی در کلاس ایجاد می کند هرچند گاهی در برنامه های خودتان بی برنامه باشید. یعنی منعطف باشید؛ برنامه دارید همیشه سر موقعی خاص استراحت دهید؛ اما اینبار کتب جک بخوانید.

موزیک گوش کنید

بیشتر بخوانید: 103 خصلت لازم برای فرد با ایمان چیست؟

قبل از شروع کلاس موزیک هایی که شمارا به هیجان می آورد گوش کنید؛ یک هندزفری و گوشی؛ اتفاق سختی نیست.

تکرار را بشکنید از کارهای تکراری پرهیز کنید

برای مثال: دانش آموزان پایه ی ششم شما 5 سال به یک شیوه از ورود معلم استقبال کرده اند؛ شما هر هفته را به نوعی قرار دهید و بگویید بلند شوید و یک بیت شعر بخوانید؛ و گاها شما به استقبال دانش آموزان بروید

در مسابقات مدرسه شرکت کنید

ورزشکار بودنعامل جذابیت دیگری است؛ به تناسب اندام خود اهمیت دهید، اعتماد به نفس شما بالا می رورد.

حضور در زنگ های تفریح

در هفته یکی دو بار در زنگ های تفریح با دانش آموزانتان قدم بزنید. تاثیرش باور کردنی نیست.

شگفت زده کنید!

دانش آموزان را غافل گیر کنید راجع به عجیب ترین های دنیا بحث و گفتگو کنید؛ دانش آموزان عاشق فضا هستند؛ شاید باوردان نشود اما هیچوقت فراموش نمیکنم که سایت آمار جهانی را که بصورت زنده برای دانش آموزانم نمایش دادم، و قریب به اتفاق به خاطر شگفت زدگی به سر خود کوبیدند. برای من و شما خیلی چیزها عادی است انچه که باعث می شود این تفکیک را بفهمیم درک کودکی بچه هاست.

دانش آموزان خود را کودکان بزرگ بدانید.

اخلاق و منش بزرگی را به آنها بیاموزید مثل افرادی با انها رفتار کنید که از شما بزرگ تر هستند و احترام خاصی به آنها بدهید و بدانید لازمه ی سن آنها همین اذیت هایی است که همه ی ما در کلاس درس مواجه هستیم و این خود شیرینی های کار ماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + یازده =